BEZPIECZEŃSTWO
W Banku Nowym stawiamy na najwyższe standardy, aby ograniczyć ryzyko nadużyć finansowych oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa środków finansowych zgromadzonych na Twoim rachunku.

Ważnym elementem w ich ochronie jest również Twoja wiedza o aktualnych zagrożeniach oraz o tym jak im zapobiegać!

W tym celu zapoznaj się z treściami jakie dla Ciebie przygotowaliśmy. W Banku Nowym Twoje bezpieczeństwo jest priorytetem!
Bezpieczeństwo
Bądź na bieżąco
Uwaga na oszustwa w związku z sytuacją powodziową!

Fałszywe wiadomości podszywające się pod Alert RCB, fałszywe zbiórki czy krzykliwe nagłówki - to tylko niektóre z możliwych oszustw w związku z występującą sytuacją powodziową. Zapoznaj się z zaleceniami przygotowanymi przez Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, aby uniknąć tych zagrożeń.
Uważaj na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości rozłącz się i oddzwoń na oficjalny numer infolinii znajdujący się na stronie Banku. Pracownik Banku nigdy nie poprosi o dane do logowania/ dane karty płatniczej/ kody SMS. Pracownik Banku nie zaleca wykonania przelewu na „bezpieczny/techniczny” rachunek ani pobrania dodatkowych aplikacji.
Aktualności oraz komunikaty bezpieczeństwa
Popularne metody oszustw
PHISHING
Fałszywe e-maile
QUISHING
Fałszywe kody QR
VISHING
Fałszywe rozmowy
SMISHING
Fałszywe wiadomości SMS
Podstawy bezpieczeństwa - Jak uchronić się przed oszustwem?
Bądź podejrzliwy: Pamiętaj to Ty jesteś dla siebie najlepszą ochroną.
Zawsze dokładnie czytaj komunikaty i sprawdzaj transakcje, które potwierdzasz za pośrednictwem kod-ów SMS, w szczególności zwróć uwagę na numer rachunku odbiorcy i kwotę realizowanej operacji.
Nie loguj się do bankowości elektronicznej, jeśli korzystasz z komputerów znajdujących się w miejscach publicznych (np. w pracy, w bibliotece, na uczelni).
Sprawdzaj czy strona logowania jest autentyczna - adres powinien zaczynać się od https://, a strona powinna posiadać certyfikat bezpieczeństwa SSL wydany dla Banku Nowego S.A..
Nie udostępniaj osobom trzecim danych służących do logowania (login, hasło, kod PIN do bankowości).
Nie loguj się na konto w Banku na stronie, na którą zostałeś przekierowany po wejściu w link otrzymany w wiadomości e-mail, SMS lub po zeskanowaniu kodu QR.
W ustawieniach na stronie bankNOWY24 wybierz opcję logowania z hasłem maskowanym.
Nigdy nie loguj się do bankowości elektronicznej, kiedy udostępniasz komuś zawartość swojego pulpitu.
Nie instaluj żadnych programów służących do udostępniania zdalnego pulpitu (np. TeamViewer, AnyDesk).
Regularnie skanuj swoje urządzenie za pomocą oprogramowania antywirusowego, aby sprawdzić, czy nie zostało ono zainfekowane.
Nie ulegaj presji czasu. Jeżeli ktoś namawia Cię na działania już/teraz, wskazuje na szansę szybkiego zarobku, ale wymaga natychmiastowego działania (np. opłaty, przelewu, podania danych) to najprawdopodobniej oszustwo.
Daj sobie czas na analizę dokumentów oraz świadomą decyzję, zadzwoń i zweryfikuj poprawność swojego działania, sprawdź w Internecie czy to nie oszustwo.
Bank Nowy nie wysyła wiadomości e-mail, zawierających link, w który należy kliknąć!
Rozmowy telefoniczne
Jeśli nie masz pewności z kim rozmawiasz - rozłącz się!
Nie podawaj nieznajomym informacji na swój temat.
Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu i hasła do bankowości internetowej, pełnego numeru karty, trzy cyfrowego kodu z karty CVV ani PIN-u do karty czy bankowości elektronicznej.
Nie przekazuj pieniędzy osobom, które telefonicznie podają się za Twoich krewnych lub za pracowników np. banku, policji. Pamiętaj! Policja nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych sprawach.
Nigdy nie podawaj przez telefon żadnych kodów autoryzujących SMS.
Nie daj się zastraszyć. W razie jakichkolwiek wątpliwości rozłącz się i zadzwoń samodzielnie do podmiotu/firmy, który próbował się z tobą skontaktować. Nie oddzwaniaj jednak na wcześniejszy numer, z którego ktoś dzwonił do Ciebie - sprawdź go samodzielnie na oficjalnej stronie dzwoniącego.
Otrzymane wiadomości
Nigdy nie loguj się na konto w banku z linka otrzymanego mailem, SMS-em, czy poprzez komunikator.
Skontaktuj się z podmiotem/firmą, od której otrzymałeś podejrzaną wiadomość. Nie dzwoń i nie odpisuj na numer, z którego otrzymałeś wiadomość - sprawdź kontakt na oficjalnej stronie usługodawcy.
Nie podawaj swoich danych osobowych i/lub logowania na stronach, na które zostajesz przekierowany po kliknięciu w link.
Uważnie czytaj wszystkie SMS-y z banku oraz komunikaty autoryzacyjne. Nigdy nie akceptuj operacji i transakcji, których nie rozpoznajesz.
Zadzwoń na naszą infolinię lub udaj się do najbliższej placówki Banku Nowego S.A. i poinformuj nas o podejrzanej sytuacji.
Zgłoś podejrzaną sytuację na policji oraz do zespołu Cert Polska na stronie www.incydent.cert.pl.
Co zrobić, gdy padniesz ofiarą przestępstwa?
Jeśli podałeś dane do logowania - zablokuj dostęp do bankowości elektronicznej na stronie www.banknowy24.pl lub skontaktuj się z infolinią Banku.
Jeśli podałeś dane karty płatniczej - zastrzeż swoją kartę kontaktując się z infolinią Banku.
Jeśli podałeś swoje dane osobowe - zastrzeż swój PESEL, zastrzeż dokument tożsamości.
Odinstaluj wszystkie nowe aplikacje, przeskanuj swoje urządzenie za pomocą oprogramowania antywirusowego.
Zmień hasła do swoich wszystkich aplikacji i kont, ale korzystając z innego urządzenia (np. jeśli aplikacja była pobrana na telefon, hasła zmieniamy na komputerze), przy zmienianiu haseł wybierz opcję "wyloguj ze wszystkich urządzeń".
Jeśli pobrałeś złośliwe oprogramowanie i masz zainstalowaną także aplikację innego banku - również poinformuj ich o zdarzeniu, aby zapewnić bezpieczeństwo.
Bezwzględnie zgłoś sprawę do organów ścigania!
Skontaktuj się z nami!
Blokowanie dostępu do instrumentów płatniczych
Bankowość elektroniczna bankNOWY24


W jakiej sytuacji należy zablokować dostęp?
  • wystąpienia na rachunku nieznanych operacji,
  • otrzymania wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym pomimo nie dokonywania żadnych operacji,
  • utraty środków na rachunku,
  • podejrzenia posiadania danych do logowania do bankowości elektronicznej przez osoby trzecie
Jak zablokować dostęp?
W celu zablokowania dostępu do bankowości elektronicznej bankNOWY24 należy:
1. Wejść na stronę logowania do serwisu - www.banknowy24.pl,
2. Wybrać opcję "Zablokuj dostęp",
3. Wprowadzić numer login, który ma zostać zablokowany,
4. Wprowadzić ostatnio używane hasło do logowania,
5. Wybrać przycisk "Zablokuj",
6. Zweryfikować czy wyświetlony komunikat potwierdza zablokowanie dostępu do serwisu.
Zablokowanie dostępu jest bezpłatne. Po zablokowaniu dostępu należy poinformować o tym fakcie Bank Nowy S.A. za pośrednictwem jednego z niżej wymienionych kanałów komunikacji:
  • wiadomości e-mail wysłanej na adres: online@banknowy.pl,
  • formularza kontaktowego dostępnego na stronach Banku Nowego S.A.: www.banknowy.pl
lub udać się do najbliższej placówki Banku Nowego S.A. w celu wydania nowego hasła do serwisu.
Karta płatnicza

ZASTRZEŻ KARTĘ PŁATNICZĄ - zadzwoń: +48 618 565 278

W jakiej sytuacji należy zastrzec kartę?
  • utraty karty płatniczej,
  • otrzymania wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym (3D Secure) pomimo nie dokonywania żadnych operacji kartą,
  • podejrzenia posiadania danych karty przez osoby trzecie (w tym np. uzyskaniu informacji o wycieku danych z serwisów internetowych),
Jak zastrzec kartę płatniczą?
W celu zastrzeżenia karty płatniczej należy skontaktować się telefonicznie z Centrum Komunikacji Santander Bank Polska S.A. na numer telefonu:
+48 61 8 565 278
Zastrzeżenia w formie telefonicznej można dokonać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Kartę płatniczą można również zastrzec w dowolnej placówce Banku Nowego S.A., w godzinach jej funkcjonowania.
Materiały do pobrania
Bankowość elektroniczna bankNOWY24
Kontakt