Aktualności |
Wakacyjne oszustwa |
Oszustwo "na kwaterę" Przestępcy za pośrednictwem znanych portali ogłaszają fałszywe oferty wynajmu noclegów. Zwykle wyglądają one bardzo atrakcyjnie - są w doskonałych lokalizacjach (np. w nadmorskich kurortach), w dobrej cenie i posiadają szczegółowe informacje o udogodnieniach na miejscu. Często nie oszuści tworzą nawet fałszywe opinie "gości". Jak uchronić się przed oszustwem?
Oszustwo na "booking" Po rezerwacji noclegu na platformie klient otrzymuje wiadomość z prośbę o dokonanie płatności na wskazany rachunek bankowy. Rachunek należy do oszustów, a nie obiektu, w którym zarezerwowano nocleg. Jak uchronić się przed oszustwem?
Oszustwo biletowe W Internecie można natrafić na oferty sprzedaży na przykład biletów na koncerty lub wydarzenia sportowe. Oszuści często wykorzystują fakt, że wejściówki na daną imprezę są już wyprzedane. W ogłoszeniu proponują podrobione bilety (np. w programach graficznych zmieniają numer rezerwacji) w atrakcyjnej cenie lub sprzedają jedną wejściówkę wielu osobom. Pamiętaj, aby zawsze kupować bilety na wydarzenia u organizatorów lub oficjalnych sprzedawców! Fałszywe sklepy W okresie wakacyjnym oszuści skupiają swoją uwagę na często wyszukiwanych przez nas w lato artykułach - takich jak na przykład baseny, materace, grille lub wiatraki elektryczne. Udostępniają oni w mediach społecznościowe fałszywe reklamy i oferty sprzedażowe, które kuszą bardzo niskimi cenami. Często opatrzone są wyjaśnieniem, że niskie ceny wynikają z rzekomej wyprzedaży ostatnich sztuk produktu. Po kliknięciu w ofertę jesteśmy przekierowywani na stronę, na której należy podać swoje dane osobowe i adres dostawy. Kolejnym krokiem jest dokonanie zapłaty - w tym celu wymagane jest podanie pełnych danych karty płatniczej. W ten sposób oszuści wyłudzają nasze dane. Dodatkowo najprawdopodobniej zapisujemy się do subskrypcji na fałszywej stronie, która zacznie obciążać nasz rachunek bankowy. A "zamówionego" produktu nigdy nie otrzymamy. Jak się uchronić przed oszustwem?
Co zrobić, jeśli jednak padniesz ofiarą oszustów? Jak najszybciej zgłoś sprawę na policji. W przypadku, gdy stracisz swoje środki lub udostępnisz dane np. karty płatniczej i/lub do logowania do bankowości - poinformuj nas o tym (zastrzeż kartę dzwoniąc na infolinię i/lub zablokuj login do bankowości korzystając z opcji "Zablokuj dostęp"). Źródła: interia.pl, policja.pl, niebezpiecznik.pl |
POWRÓT |
Oprocentowanie 6,20% na 3 m-ce już od 1 tys. zł |
Bankowość elektroniczna bankNOWY24 |