Przypominamy, że oszuści podszywają się pod pracowników banków w celu wyłudzenia danych osobowych/danych do logowania/kodów SMS oraz środków pieniężnych. Zachowaj czujność podczas rozmów z osobami podającymi się za pracowników banku!
To może być próba oszustwa, gdy ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku oraz:- Próbuje Cię zastraszyć, wywiera presję
- Mówi o grożącym Twojemu kontu niebezpieczeństwie.
- Mówi o próbie wyprowadzenia środków z Twojego rachunku/zerwania Twojej lokaty.
- Mówi o zaciągniętym na Ciebie kredycie i szajce przestępców, którą próbuje złapać.
Pamiętaj!- Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej ani pełnego numeru karty płatniczej.
- Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowej, trzycyfrowego kodu CVV z karty ani PINU do karty czy bankowości elektronicznej.
- Nigdy nie podawaj przez telefon żadnych kodów autoryzujących SMS.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania, które rzekomo ma poprawić dostępność/bezpieczeństwo usług bankowych (np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport).
Co robić gdy masz wątpliwości?- Nie daj się zastraszyć a w razie jakichkolwiek wątpliwości - rozłącz się i zadzwoń samodzielnie na naszą infolinię. Nie oddzwaniaj jednak na wcześniejszy numer, z którego ktoś dzwonił do Ciebie, tylko samodzielnie wpisz nasz numer: 801372772, 134655750.
- Możesz zmienić hasło do logowania.
- Możesz samodzielnie zablokować dostęp do bankowości elektronicznej bankNOWY24 za pośrednictwem strony do logowania. Po zablokowaniu dostępu poinformuj nas o tym fakcie.
- Możesz udać się do najbliższej placówki Banku Nowego S.A. w celu zgłoszenia podejrzanej sytuacji.
Co zrobić gdy doszło do oszustwa?
Bezzwłocznie zablokuj dostęp do swojej bankowości, a sprawę zgłoś organom ścigania oraz skontaktuj się z naszym Bankiem. |